Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

V pořádku

Historie značky Filofax

 

Máte rádi všechna data a fakta prakticky a přehledně uspořádaná? Pak Vám název Filofax, kterým se pišní luxusní kroužkové diáře a jejich příslušenství, jistě není cizí. Značka Filofax, původně Norman & Hill Ltd, si během své tradiční výroby od roku 1921 získala již širokou skupinu uživatelů.

 

Historie Filofax

 

Významnou osobností v dějinách Filofaxu je dáma jménem Grace Scurr. V roce 1940, kdy byla na londýnské kanceláře shozena bomba, zachránila společnost díky svému diáři, který si nosila každý večer domů. Filofax této dámy obsahoval všechny objednávky a platby i záznamy odběratelů a dodavatelů společnosti, díky čemuž mohla společnost téměř okamžitě znovu začít s obchodováním v novém sídle. Grace Scurr vymylela i názem „Filofax“, který byl registrován v roce 1930 jako ochranná známka a obsahuje popis výrobku – „file of fact“ ( = složka událostí).

 

V 80. letech byl Filofax silně podporován mladými, často cestujícími i významnými lidmi a stal se tak designovou ikonou. Za vývozní úspěchy na zámořských trzích bylo Fiofaxu roku 1995 uděleno „Královské ocenění“. V dnešní době jsou diáře Filofax tradiční položka více než 9 000 prodejen ve více jak 40 zemích.

 

Zajímavosti

    • Díky odchýlení kulky vděčil za svůj život kroužkovému mechanismu Filofax voják, kterého roku 1943 zasáhla kulka do hrudi.

    • Pro Angličany se stal Filofax synonymem slova diář/organizér a je uvedený v Oxfordském Anglickém Slovníku.

    • Filofax se stal roku 1990 i námětem pro film „Taking care of Business“, který je mimo Spojené Státy znám pod názvem „The Filofax“. Komediální příběh vypráví o bývalém zlodějíčkoví, který najde diář zámožného podnikatele, za kterého se začne vydávat.

 

Film Filofax